שאלה לרב
האם חדר שמשמש להסרת שער בלייזר חייב במזוזה, כמובן פורסים וילון כשמבצעים את הטיפול עצמו
אשמח לתשובה בדחיפות
שאלה לרב
האם חדר שמשמש להסרת שער בלייזר חייב במזוזה, כמובן פורסים וילון כשמבצעים את הטיפול עצמו
אשמח לתשובה בדחיפות
אין לקבוע מזוזה.
פסק בשו"ע (יור"ד סי' רפו סעי' ב') שחדר מגורים שמשמש לצרכי דיור רגילים חייב במזוזה הגם שלפעמים יש שם גם שימוש שאינו של כבוד (וצריך לכסות את המזוזה), אמנם חדר מחסן הגם שחייב במזוזה אם יש שם שימושים שאינם של כבוד פטור ממזוזה. וביאר בספר מקדש מעט (אות יא) היות שאין שם דירת אדם רק משתמש שם למחסן בטל שימוש זה לשימוש שאינו של כבוד ופוטר, ועיין בדעת קדושים (אות ח') שאין הבדל אם אנשים עומדים שם ערומים או נשים.
וידועה שיטת הט"ז שבחנויות היות והשימוש בהם הוא רק ביום או חלק קטן בלילה פטורים ממזוזה ולמעשה קובעים בחנויות ללא ברכה וחדר קליניקה שאין שם מגורים דינו כחנות אם יש מצבים שיש שם אנשים לא מכוסים אין כבוד שמים שיהיה שם מזוזה ולכן פטור ממזוזה. ועיין במקדש מעט הנ"ל שגם אם הדלת מבפנים ובזמן הטיפול שסוגרים את הדלת המזוזה מבחוץ מ"מ פטור שם ממזוזה. וכן הורה מורנו הגרמ"מ לובין שליט"א
© כל הזכויות שמורות. תוכן האתר מוגש בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 4.0 ותנאים נוספים המפורטים בתנאי השימוש.
פרסום ההלכות השאלות והתשובות נועד לעורר לב המעיין ולא לפסוק הלכה למעשה.
בשינוי פרטים קל שפעמים נראה כשולי משתנה פסק ההלכה לחלוטין ונדרשת זהירות רבה שלא לדמות מקרה למקרה ושלא לאסור את המותר ולהתיר את האסור.
הדבר מונע פרסום של הלכות ותשובות רבות באתר, ומחייב התייחסות ביקורתית כבדת משקל להלכות והתשובות המפורסמות גם מצד הקוראים.
בנוסף, בהלכות ותשובות שאינם אישיות כגון נידוני גזל אונאה ועובד ומעביד לעולם התשובה תהיה תאורטית ולא ספציפית למקרה היות ולא נשמעו שתי הצדדים.
על שיטת הפסיקה ניתן לקרוא בעמוד אודות.
מידע על הרבנים המשיבים מופיע בעמוד מורי ההוראה